دوست من سلام

سر کلاس Agustan Literature (توی لابراتواردانشکده هنر) نشسته بودم و غرق تماشای قطعه فیلمی از زندگی مارتین لوتر که استادمون (همان لویی معروف) برای درک بهتر مبحث enlightenment به نمایش گذاشته بود. صفحه وبلاگ هم طبق معمول جلوم باز بود تا به محض اینکه کامتی اومد عین ندید بدیدها بپرم و بخونمش؛ که کامنت این آقای محترم رسید. خلاصه از پی این کامنت به وبلاگ صاحب کامنت کشیده شدم و تا به خودم اومدم دیدم دارم جدی جدی سر کلاس وبلاگ می خونم. باورتون نمیشه چنان داشتم لذت می بردم که حاضر نبودم تحت هیچ شرایطی تا مطلب رو به آخر نرسوندم و براش کامنت ندادم رهاش کنم.

 

توصیه می کنم اول پست صورتک خیالی که اینطور هوش از سرم برده بود رو بخونید تا شعارهای تبلیغاتی مورد علاقه خودم رو بگم براتون...

 

از اونجایی که حتم دارم خیلی ها حوصله خوندن همین صفحه تنها رو ندارند چه برسه به لینکی که دادم و اساسا ممکنه عده ای اون صفحه رو باز کنن و میون بقیه صفحات جلوشون گم بشه یا خلاصه اونجا رو باز کنند و اینجا رو ببندن و قس علی هذا عرض می کنم که برای من هم (مثل آیدین) شعارهای تبلیغاتی برندهای تجاری همیشه جذابیت خاصی داشته تا جایی بعضی ها رو از بس تکرار کردم اطرافیانم هم از حفظ شدن یعنی الان اگه حتی به مادربزرگ هشتاد ساله من هم بگی پاناسونیک فوری جواب میده " ایده هایی برای زندگی"! و اما شعارهای تبلیغاتی مورد علاقه ی من:

 

Centerino: at the heart of the matter

 

Jaguar: don’t dream it drive it

 

HITACHI: Inspire the next

 

BMW: The ultimate driving machine

 

Lipton Tea: Lipton's gets into more hot water than anything

 

Marlboro Cigarettes: come to Marlboro country

 

Mcdobald’s: You deserve a break today

 

British airlines: We'll take more care of you

 

Mcdonald’s: Im lovin it

 

Pampers:  Give your baby something you never had as a baby. A drier bottom

 

Canon: See what we mean

 

DHL: We keep your promises

 

Encyclopedia Britanica: Dick and Jane is dead

 

Goodyear tyres: The best tyres in the world have Goodyear written all over them

 

IBM: Computers help people help people

 

Intel: Intel inside

 

New York Times: All the news that's fit to print

 

BBC: Putting NEWs first

 

Shell: A child is an island of curiosity surrounded by a sea of question marks. Go well- go sehll

 

The Times: When The Times speaks, the World listens

 

این هم شعارهای درخواستی آیدین:

 

Winston:  tastes good like a cigarette should

 

و این یکی هم به افتخار امیر امیرانه عزیز:

 

Cisco: Empowering the Internet Generation

 

در میان شعارهای فارسی هم "نقش خاطره می زند- فرش ستاره کویر یزد" ، "بوتان- انتخابی مطمئن"، "صا ایران- هر روز بهتر از دیروز" ؛ "مهرام- خوشمزه و خوشنام" "سایپا- مطمئن" ، "هم اکنون نیازمند یاری سبزتان هستیم- بنیاد امور بیماری های خاص"، " به همین راحتی، به همین خوشمزگی- پودر کیک رشد" به یاد موندنی و موفق بودند به نظرم.

 

البته این شعارهای تبلیغاتی رو میشه بر اساس ماهیت کمپانی ها خیلی شسته رفته تقسیم بندی کرد که موکولش می کنیم به پستهای بعدی اگه بازی برند بازی تو وبلاگستان به راه افتاد!

 

پی نوشت: برای اون عده ای که خیال می کنن این بازی بازی پوچ و مسخره ای خواهد بود باید عرض کنم که از اونجایی که در دنیای امروز، تبلیغات یک علمه و اصول و قواعد خاص خودش رو داره و این شعارهای هم به طبع به عنوانی جزئی از تبلیغات باید دارای المان های زیبا شناختی؛ آرایه های ادبی؛ فاکتورهای روانشناختی و.. باشند به علاوه اینکه شعارها باید دارای قابلیت جاودان شدن باشند که با پیشرفت سریع تکنولوژی و گذر زمان ماهیت خودشون رو از دست ندن. مجموعه این عوامل هستند که دست در دست هم میدن و گاها این شعارها رو برای من و امثال من جذاب  دوست داشتنی می کنند.

 

پی نوشت: آهای تو که این روزها جات تو وبلاگستان به اندازه ی همه بیابانهای دنیا خالییه. پیغامت رسید. به روی چشم.زنده باد اول شخص مفرد! زنده باد - - ی - -!

 

 

 

 

  
نویسنده : بوم رنگ ; ساعت ٩:۱۳ ‎ق.ظ روز پنجشنبه ٢٧ دی ۱۳۸٦
تگ ها :